Amparo Herrera Montes

   Dpto. de Psicología Básica y Metodología
   Despacho: 2.15 Facultad de Psicología
   Universidad de Murcia
   Campus de Espinardo
   Telf: 868888480
   email: aherrera@um.es

Universidad de Murcia

Facultad de Psicología

Dpto. Psicología Básica y Metodología

Gestión de bonos

Inicio

PUBLICACIONES EN REVISTAS

  • Herrera, A.(2019).Lexical and semantic connections in number words translation. Bilingualism:Language and Cognition, 22, 177-190.

  • Megías, P., Macizo, P., & Herrera, A.(2015). Simple arithmetic: Evidence of an inhibitory mechanism to select arithmetic facts. Psychological Research, 79, 773-784.

  • Macizo, P., Herrera, A., & Kibboua, I.(2015). Fluency in two reading systems and the processing of two-digit numbers. International Journal of Bilingualism, 19, 665-676.

  • Macizo, P., & Herrera, A.(2014). Facilitation and interference in the color naming task. Memory & Cognition, 42, 843-853.

  • Macizo, P., & Herrera, A.(2013). Do people access meaning when they name banknotes? Cognitive Processing, 14, 43-49.

  • Macizo, P., & Herrera, A.(2013). The processing of Arabic number is under cognitive control. Psychological Research, 77, 651-658.

  • Huber, S., Moeller, K., Nuerk, H.C., Macizo, P. Herrera, A., Willmes, K.(2013). Cognitive control in number processing: A computational model. Proceedings of the 12th International Conference on Cognitive Modeling
    http://iccm-conference.org/2013-proceedings/128/0128-paper.pdf

  • Macizo, P. & Herrera, A. (2013). Numbers and prior knowledge in sentence comprehension. Anales de Psicología, 29, 280-284.

  • Herrera, A., & Macizo, P.(2012). ¿Cómo leemos los números?. Ciencia Cognitiva, 6, 44-47.

  • Herrera, A., & Macizo, P.(2012). Semantic processing in production of numerals across notations. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory and Cognition,38, 40-51.

  • Macizo, P., & Herrera, A.(2011). Working memory and two-digit number processing. Memory, 19, 941-955.

  • Macizo, P., Herrera, A., Román, P. & Martín, M.C.(2011). Proficiency in second language influences the processing in number words. Journal of Cognitive Psychology, 23, 915-921.

  • Macizo, P., & Herrera, A.(2011). Cognitive control in number processing: Evidence from the unit-decade compatibility effect. Acta Psychologica, 136, 112-118.

  • Macizo, P., Herrera, A., Román, P., & Martín, M. C.(2011). The processing of two-digit numbers in bilinguals. British Journal of Psycholgy, 102, 464-477.

  • Herrera, A., & Macizo, P.(2011). When symbolic spatial cues go before numbers. Psicológica, 32, 1-12.

  • Herrera, A., & Macizo, P.(2011). Naming digits in a semantic blocking paradigm. Quarterly Journal of Experimental Psychology, 64, 328-338.

  • Macizo, P., Herrera, A., Román, P., & Martín, M.C. (2010). Second language acquisition influences the processing of number words. Procedia Social and Behavioral Sciences, 9, 1128-1134.

  • Macizo, P. & Herrera, A.(2010). What is hevier, a kilo of feathers or a kilo of lead? What you know determines what you understand. Neuroreport, 21, 938-942.

  • Macizo, P., Herrera, A., Paolieri, D. & Román, P.(2010). Is there cross-language modulation when bilinguals process number words? Applied Psycholinguistics, 31, 651-669.

  • Herrera, A., & Macizo, P.(2010). The production of symbolic and non-symobolic numerals. Procedia Social and Behavioral Sciences, 5, 926-934.

  • Macizo, P., & Herrera, A.(2010). Two-digit number comparison: Decade-unit and unit-decade produce the same compatibility effect with number words. Canadian Journal of Experimental Psychology, 64, 17-24. DOI: 10.1037/a0015803

  • Herrera, A., Macizo, P., & Semenza, C. (2008). The role of working memory in the association between number magnitude and space. Acta Psychogica, 128, 225-237.

  • Herrera, A. & Macizo, P. (2008). Cross-notational semantic priming between symbolic and non-symbolic numerosity. Quarterly Journal of Experimental Psychology, 61, 1538- 1552.

  • Macizo, P. & Herrera, A. (2008). Códigos numéricos en la comparación de números de dos cifras. Psicológica, 29, 1-34.

  • Maldonado, A., Pérez, R., & Herrera, A. (2007). Depression and cognition: New insights from the Lorenz curve and the Gini index. International Journal of Clinical and Health Psychology, 7, 21-39.

  • Cándido, A., Perales, J. C., Catena, A., Maldonado, A., Guadarrama, A., Beltrán, R., Contreras, D., & Herrera, A. (2006). Efectos de la inducción emocional en el aprendizaje causal. Psicológica, 27, 243-267.

  • Maldonado, A., Jiménez, G., Herrera, A., Perales, J. C., & Catena, A. (2006). Inattentional blindness for negative relationships in human causal learning. Quarterly Journal of Experimental Psychology, 59, 457-470.

  • Herrera, A., Catena, A., Perales, J. C., & Maldonado, A. (2004). El efecto de la frecuencia de juicio y de la experiencia previa no contingente en el aprendizaje causal. Cognitiva, 16, 115-133.

  • Herrera, A. & Maldonado, A. (2002). Cognición y depresión: ¿Causa o efecto? Psicología Conductual, 10, 269-285.

  • Herrera, A. & Maldonado, A.(2002). Depresión, cognición y fracaso académico. International Journal of Clinical and Health Psychology, 2, 25-50.

  • Maldonado, A., Luque, G., y Herrera, A. (1999). Cognición, estilo atribucional y depresión. Ansiedad y Estrés, 5, 161-174.

PUBLICACIONES EN LIBROS

  • Macizo, P., Colomé, A., García-Orza, J., & Herrera, A. Cognición Num&eactue;rica. (2016) En M. T. Bajo, L. J. Fuentes, Lupiañez, J. M. R. Rueda (coords.), Mente y Cerebro. De la psicología experimental a la neurociencia cognitiva, Pío Tudela: Una trayectoria científica, pp. 303-328. Madrid: Alianza Editorial

  • Maldonado, A., Catena, A., Cándido, A., Perales, J. C., & Herrera, A. (2007). Indefensión e irrelevancia aprendida. En O. Pineño, M.A.Vadillo, & H. Matute (Eds.), Psicología del Aprendizaje,(p.p. 347-365). Ediciones @becedario

  • Maldonado, A., Herrera, A., Catena, A., Cándido, A., & Perales, J. C. (2005). Procesamiento de la información en el aprendizaje causal: ¿Qu&eactue; se aprende?. En J. Villa & J. M. Rosas (Eds.), Aprendizaje causal y recuperación de la información , (p.p. 1-17). Ediciones del lunar