- Herrera, A.(2019).Lexical and semantic connections in number words translation.
Bilingualism:Language and Cognition, 22, 177-190.
- Megías, P., Macizo, P., & Herrera, A.(2015).
Simple arithmetic: Evidence of an inhibitory mechanism to select arithmetic facts.
Psychological Research, 79, 773-784.
- Macizo, P., Herrera, A., & Kibboua, I.(2015).
Fluency in two reading systems and the processing of two-digit numbers.
International Journal of Bilingualism, 19, 665-676.
- Macizo, P., & Herrera, A.(2014).
Facilitation and interference in the color naming task.
Memory & Cognition, 42, 843-853.
- Macizo, P., & Herrera, A.(2013).
Do people access meaning when they name banknotes?
Cognitive Processing, 14, 43-49.
- Macizo, P., & Herrera, A.(2013).
The processing of Arabic number is under cognitive control.
Psychological Research, 77, 651-658.
- Huber, S., Moeller, K., Nuerk, H.C., Macizo, P. Herrera, A., Willmes, K.(2013).
Cognitive control in number processing: A computational model.
Proceedings of the 12th International Conference on Cognitive Modeling
http://iccm-conference.org/2013-proceedings/128/0128-paper.pdf
- Macizo, P. & Herrera, A. (2013).
Numbers and prior knowledge in sentence comprehension.
Anales de Psicología, 29, 280-284.
- Herrera, A., & Macizo, P.(2012).
¿Cómo leemos los números?.
Ciencia Cognitiva, 6, 44-47.
- Herrera, A., & Macizo, P.(2012).
Semantic processing in production of numerals across notations.
Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory and Cognition,38, 40-51.
- Macizo, P., & Herrera, A.(2011).
Working memory and two-digit number processing.
Memory, 19, 941-955.
- Macizo, P., Herrera, A., Román, P. & Martín, M.C.(2011).
Proficiency in second language influences the processing in number words.
Journal of Cognitive Psychology, 23, 915-921.
- Macizo, P., & Herrera, A.(2011).
Cognitive control in number processing: Evidence from the unit-decade compatibility effect.
Acta Psychologica, 136, 112-118.
- Macizo, P., Herrera, A., Román, P., & Martín, M. C.(2011).
The processing of two-digit numbers in bilinguals.
British Journal of Psycholgy, 102, 464-477.
- Herrera, A., & Macizo, P.(2011).
When symbolic spatial cues go before numbers.
Psicológica, 32, 1-12.
- Herrera, A., & Macizo, P.(2011).
Naming digits in a semantic blocking paradigm.
Quarterly Journal of Experimental Psychology, 64, 328-338.
- Macizo, P., Herrera, A., Román, P., & Martín, M.C. (2010).
Second language acquisition influences the processing of number words.
Procedia Social and Behavioral Sciences, 9, 1128-1134.
- Macizo, P. & Herrera, A.(2010).
What is hevier, a kilo of feathers or a kilo of lead? What you know determines what you understand.
Neuroreport, 21, 938-942.
- Macizo, P., Herrera, A., Paolieri, D. & Román, P.(2010).
Is there cross-language modulation when bilinguals process number words?
Applied Psycholinguistics, 31, 651-669.
- Herrera, A., & Macizo, P.(2010).
The production of symbolic and non-symobolic numerals.
Procedia Social and Behavioral Sciences, 5, 926-934.
- Macizo, P., & Herrera, A.(2010).
Two-digit number comparison: Decade-unit and unit-decade produce the same compatibility effect with number words.
Canadian Journal of Experimental Psychology, 64, 17-24. DOI: 10.1037/a0015803
- Herrera, A., Macizo, P., & Semenza, C. (2008).
The role of working memory in the association between number magnitude and space.
Acta Psychogica, 128, 225-237.
- Herrera, A. & Macizo, P. (2008).
Cross-notational semantic priming between symbolic and non-symbolic numerosity.
Quarterly Journal of Experimental Psychology, 61, 1538- 1552.
- Macizo, P. & Herrera, A. (2008).
Códigos numéricos en la comparación de números de dos cifras.
Psicológica, 29, 1-34.
- Maldonado, A., Pérez, R., & Herrera, A. (2007).
Depression and cognition: New insights from the Lorenz curve and the Gini index.
International Journal of Clinical and Health Psychology, 7, 21-39.
- Cándido, A., Perales, J. C., Catena, A., Maldonado, A., Guadarrama, A., Beltrán, R., Contreras, D., & Herrera, A. (2006).
Efectos de la inducción emocional en el aprendizaje causal.
Psicológica, 27, 243-267.
- Maldonado, A., Jiménez, G., Herrera, A., Perales, J. C., & Catena, A. (2006).
Inattentional blindness for negative relationships in human causal learning.
Quarterly Journal of Experimental Psychology, 59, 457-470.
- Herrera, A., Catena, A., Perales, J. C., & Maldonado, A. (2004).
El efecto de la frecuencia de juicio y de la experiencia previa no contingente en el aprendizaje causal.
Cognitiva, 16, 115-133.
- Herrera, A. & Maldonado, A. (2002).
Cognición y depresión: ¿Causa o efecto?
Psicología Conductual, 10, 269-285.
- Herrera, A. & Maldonado, A.(2002).
Depresión, cognición y fracaso académico.
International Journal of Clinical and Health Psychology, 2, 25-50.
- Maldonado, A., Luque, G., y Herrera, A. (1999).
Cognición, estilo atribucional y depresión.
Ansiedad y Estrés, 5, 161-174.
|
-
Macizo, P., Colomé, A., García-Orza, J., & Herrera, A. Cognición Num&eactue;rica. (2016) En M. T.
Bajo, L. J. Fuentes, Lupiañez, J. M. R. Rueda (coords.), Mente y Cerebro. De la psicología
experimental a la neurociencia cognitiva, Pío Tudela: Una trayectoria científica, pp. 303-328.
Madrid: Alianza Editorial
- Maldonado, A., Catena, A., Cándido, A., Perales, J. C., & Herrera, A. (2007).
Indefensión e irrelevancia aprendida.
En O. Pineño, M.A.Vadillo, & H. Matute (Eds.), Psicología del Aprendizaje,(p.p. 347-365).
Ediciones @becedario
- Maldonado, A., Herrera, A., Catena, A., Cándido, A., & Perales, J. C. (2005).
Procesamiento de la información en el aprendizaje causal: ¿Qu&eactue; se aprende?.
En J. Villa & J. M. Rosas (Eds.), Aprendizaje causal y recuperación de la información , (p.p. 1-17).
Ediciones del lunar
|